Cyprus logo
Search
Close this search box.

איך מגיעים לקפריסין הצפונית?

איך מגיעים לקפריסין הצפונית?

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים

דמיינו שאתם נכנסים לעולם של מורשת תרבותית, חופים בתוליים ושווקים תוססים; זה עשוי להיות הזמן לחקור את קסמיה של צפון קפריסין. מהעיר העתיקה קירניה ועד ליופי השליו של חצי האי קארפאס, צפון קפריסין מציעה שילוב שובה לב של היסטוריה ויופי טבעי. נסיעה לשם אולי נראית מרתיעה, בהתחשב בייחודיות הגיאופוליטית שלה, אבל אנחנו מרגישים, ברגע שתעברו ברפרוף על המאמר הזה, תהיו יותר מוכנים. בין אם אתם מתכננים חופשה ספונטנית או חופשה ראויה, חשבנו שזה יהיה רעיון טוב לפרט את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך את הנסיעה שלכם לחלקה ככל האפשר.

יציאה למסע צריכה להיות אפשרות מרגשת, לא מרתיעה. מדריך מקיף זה יכסה נושאים כגון דרישות כניסה, אפשרויות תחבורה, עצות לחציית הגבול בצורה חלקה, פירוט של שדות התעופה הפופולריים באזור, ותובנות חשובות על כל קישורי המעבורת. ניווט בין הדרישות יכול להיות הרבה יותר קל כאשר כל פרט נמצא בקצות אצבעותיך. אז תירגעו, ובואו נפרש את מפת הדרכים להרפתקה הבאה שלכם בצפון קפריסין.

דרישות כניסה

מתכננים לצאת לחופים שובי הלב ולאתרים ההיסטוריים של צפון קפריסין? הבנת דרישות הכניסה היא צעד ראשון מכריע. החל מצורכי דרכונים וויזות וכלה בפרוטוקולי בריאות, מדריך זה נועד לספק תובנות מקיפות.

דרישות דרכון וויזה

הדרכון שלך הוא המפתח לנסיעות בינלאומיות. עבור אזרחי ישראל הנוסעים לצפון קפריסין, תוקף הדרכונים צריך להיות מינימום 6 חודשים. דרכון שפג תוקפו עלול להוביל לסירוב כניסה. עליך גם לוודא שיש מספיק דפים ריקים עבור קציני ההגירה להחתים בעת הכניסה והיציאה.

כחלק מהרפובליקה הטורקית, צפון קפריסין פועלת בהתאם לתקנות ויזה דומות. אזרחי ישראל יכולים ליהנות משהייה ללא ויזה בצפון קפריסין לתקופה של עד 90 יום בתקופה של 180 יום. עם זאת, יש לזכור, כללים אלה כפופים לשינויים, ולכן מומלץ לבדוק עם השגרירות או הקונסוליה לפני הנסיעה שלך.

הגבלות נסיעה ופרוטוקולי בריאות של COVID-19

המגיפה המתמשכת שינתה באופן משמעותי את נוף הנסיעות העולמיות, וצפון קפריסין אינה יוצאת דופן. אמצעי הזהירות הנוכחיים נגד COVID-19 כוללים בדיקת PCR לפני הנסיעה תוך 72 עד 120 שעות ממועד עזיבתכם, ואחריה בדיקה נוספת עם ההגעה. הדרישות המדויקות עשויות להשתנות, לכן חיוני להישאר מעודכנים בהודעות האחרונות של אזהרות בריאות ונסיעות רשמיות.

בנוסף לבדיקות, אמצעי הסגר חובה עשויים לחול גם בהתאם להערכת הסיכון הנוכחית של המדינה. מומלץ גם להכיר את התקנות המקומיות בנוגע לשימוש במסכות, ריחוק פיזי ומגבלות קיבולת המקום כדי להבטיח נסיעה בטוחה וחלקה.

מטבע ודרישות פיננסיות

המטבע המקומי של צפון קפריסין הוא הלירה הטורקית. מזומן מקובל באופן נרחב, אבל זה תמיד מועיל לשאת כרטיס אשראי או חיוב למקרי חירום או הוצאות גדולות יותר. זכור ליידע את ספק הכרטיס שלך על תוכניות הנסיעה שלך כדי למנוע חסימות עסקאות. המרת מטבע זמינה בשדות תעופה, בנקים ומשרדי המרת מטבע, אך המחירים עשויים להשתנות.

כדי לעבור בהצלחה את ההגירה, ייתכן שתתבקש לספק ראיות למספיק כספים כדי לכסות את השהות שלך. הסכום המדויק יכול להשתנות, אבל מדריך גס הוא סביב 50 שקלים חדשים ליום. במקרים מסוימים, כרטיס הלוך ושוב שהוזמן או הוכחת נסיעה קדימה עשויים להיות נחוצים גם כן.

כל מסע מתחיל בצעד אחד, ובמקרה זה, שלב זה הוא הבנת דרישות הכניסה להרפתקה שלך בצפון קפריסין! זכור הנחיות אלה כדי לסלול את הדרך לחוויית נסיעה נטולת בעיות ובלתי נשכחת. הלאה לחקור אפשרויות תחבורה!

אפשרויות תחבורה

ההגעה לצפון קפריסין כרוכה בבחירה בין מספר אמצעי תחבורה, שלכל אחד מהם יתרונות משלו. אפשרות התחבורה שתבחר תלויה במידה רבה בהעדפותיך האישיות ובנקודת המוצא שלך. יש מגוון דרכים לנסוע לגן העדן הקפריסאי הטורקי הזה, בין אם באוויר או בכביש. בואו נחקור את האפשרויות האלה בפירוט.

אפשרויות טיסה

כנראה הדרך הנוחה והמהירה ביותר להגיע לצפון קפריסין היא בדרך האוויר. זה נכון במיוחד אם אתה נוסע ממרחק רב והזמן הוא גורם משמעותי. האזור זוכה לשירות טוב של מספר חברות תעופה עם טיסות תכופות ממקומות כמו ישראל ומקומות בינלאומיים אחרים. מ ישראל, זה בדרך כלל לוקח בערך 2 שעות בטיסה ישירה. בנוסף, הנוחות והנוחות של טיסות הופכות אותה לבחירה מובילה עבור רבים.

אפשרויות נסיעה בדרכים

אם אתה במדינה שכנה או נהנה ממסעות יבשתיים, נסיעה לצפון קפריסין בדרך יכולה להיות אפשרות הרפתקנית. נסיעה ברכב, באוטובוס או באוטובוס מציעה הזדמנות ליהנות מהיופי הציורי של האזור. ראוי לציין, עם זאת, כי חציית הגבול לצפון קפריסין בדרך כלל כרוכה בניווט במעברי הגבול (עוד על כך בסעיף 'חציית הגבול'). ודא תמיד שאתה מודע למה לצפות במחסומים אלה. בנוסף, יש לתקצב מראש את עלות הדלק ואת האגרה הפוטנציאלית בכבישים.

אפשרויות תחבורה ציבורית

בנוסף לנסיעה ברכב פרטי, תחבורה ציבורית היא גם שיטה ישימה, במיוחד עבור אלה המעדיפים חסכוניות. אוטובוסים ומוניות שירות, המכונים בפי המקומיים 'דולמוש', הם אמצעי תחבורה נפוץ. בערים גדולות כמו ניקוסיה, פמגוסטה וקירניה יש שירותי אוטובוסים סדירים משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות. לא רק שהאפשרויות הללו ידידותיות לארנק, הן גם מציעות חוויה מקומית אותנטית.

מנקודת מבט רחבה יותר, בחירת אפשרות התחבורה שלך דורשת שיקול זהיר של זמן, עלות ונוחות נוספת. אמת את לוחות הזמנים, העלויות והנהלים הנוכחיים לפני הנסיעה שלך, מכיוון שהם עשויים להשתנות. נסיעות שמחות לצפון קפריסין והיזהרו מהמדור שלנו על שדות תעופה פופולריים באזור!

חציית הגבול

גם למטיילים מנוסים, חציית הגבול לצפון קפריסין יכולה להיות חוויה ייחודית. בהתחשב במעמדה הפוליטי הייחודי, חיוני להבין את נקודות הכניסה השונות, נהלי ביקורת הגבולות והניירת הנדרשת. המידע הבא מספק מדריך מעשי כדי להבטיח מעבר חלק לאזור מסקרן זה.

מעברי גבול שונים

צפון קפריסין חולקת גבול עם הרפובליקה של קפריסין וידועה באזור החיץ הייחודי שלה בקו הירוק. אזור החיץ מנוהל על ידי האו"ם וכולל מספר נקודות מעבר. בולטים ביניהם הם מעבר אגיוס דומטיוס / מטהאן בניקוסיה, מעבר אסטרומריטיס / זודייה, ומעבר סטרוביליה / אקיאר ליד פמגוסטה. יש להקפיד לוודא את המצב המבצעי של המעברים שכן הם משתנים לעיתים בהתאם לאקלים הפוליטי.

נהלי ביקורת גבולות ומחסומים

לאורך הגבול מוצבים מספר מחסומים, המאוישים על ידי האו"ם או הרשויות הקפריסאיות הטורקיות. מחסומים אלה נועדו לשמור על הביטחון אך גם לווסת את התנועה בין צפון האי לדרומו. בדרך כלל לא יהיה צורך באישור מיוחד כדי לחצות את הגבול, עם זאת, מומלץ לשאת תעודה מזהה מתאימה. יש להיות מוכנים לבדיקות רכב ואף לעיתים להצהרות מותאמות אישית.

מסמכים נדרשים לחציית הגבול

כמו בכל נסיעה בינלאומית, דרכון תקף הוא הכרחי לחציית הגבול. ללא קשר לנקודת המעבר, עם הכניסה לצפון קפריסין, ייתכן שיהיה עליך למלא תלוש 'ויזה', שעליך לשמור ליציאתך. יתר על כן, ביטוח נסיעות בינלאומי מומלץ בחום מכיוון שחברות ביטוח בריאות רבות אינן מכסות נסיעות בצפון קפריסין. אם אתה נוהג ברכב מעבר לגבול, ודא שיש לך אישור נהיגה בינלאומי וביטוח רכב המכסה את צפון קפריסין.

טיפים לחוויית מעבר גבול חלקה

חציית הגבול לצפון קפריסין יכולה לפעמים להרגיש מהממת, אבל כמה טיפים יכולים להקל עליה משמעותית. ראשית, תמיד לשאת עותקים קשיחים של מסמכי הנסיעה שלך כמו דרכונים, ויזות וביטוח. שנית, כבדו את הרשויות המקומיות ופעלו בהתאם להוראותיהן. אם אתה חוצה את הגבול ברכב, ודא שהרכב שלך עומד בכל הדרישות החוקיות המקומיות. בהתחשב באמצעי זהירות אלה, חציית הגבול יכולה להיות לא בעייתית, ולהכין את הקרקע לביקור בלתי נשכח בצפון קפריסין. בהמשך מכאן, המדריך שלנו יעבור לדון בשדות התעופה הפופולריים באזור, ויעזור לך לייעל עוד יותר את תוכניות הנסיעה שלך.

שדות תעופה פופולריים

בכל הרפתקת נסיעה, הבחירה בשדה התעופה יכולה להפוך או לשבור את הטיול שלך. צפון קפריסין היא ביתם של כמה משדות התעופה הטובים ביותר באזור הים התיכון. עם מתקנים מצוינים, צוות ידידותי ושורה של שירותים יעילים, שדות תעופה אלה מבטיחים כי מסע הנסיעה שלך מתחיל בנימה חיובית.

שדה התעופה ארקן

ממוקם 13 ק"מ מזרחית ניקוסיה, נמל התעופה הבינלאומי ארקן הוא נמל התעופה העיקרי בצפון קפריסין. המלון מתגאה בבניין טרמינל מודרני עם מתקנים כגון המרת מט"ח, השכרת רכב וקניות פטורות ממכס. מספר הנוסעים הנוסק הצריך תוכניות התרחבות, וההערכה היא כי עם השלמתו, שדה התעופה יוכל לטפל בחמישה מיליון נוסעים בשנה. עם זאת, שימו לב שנמל התעופה אינו מוכר על ידי איגוד חברות התעופה הבינלאומי, מה שאומר שאין לו קוד רשמי של IATA. טיסות לארקאן וממנה חייבות לבצע חניית ביניים בטורקיה.

נמל התעופה הבינלאומי לרנקה

אם אתם נוסעים מישראל, נמל התעופה הבינלאומי לרנקה בחלק הדרומי של קפריסין הוא אפשרות מעשית. זהו נמל התעופה השלישי בגודלו באזור הים התיכון ומספק טיסות רבות מדי יום מתל אביב. נמל התעופה נגיש היטב באמצעות מוניות ואוטובוסים, ונמצא במרחק של 50 דקות נסיעה בלבד מניקוסיה (Nicosia). הנוסעים יכולים ליהנות ממתקנים כגון חנויות דיוטי פרי, בתי קפה ושירותי השכרת רכב. חשוב לזכור שחציית הגבול מדרום לצפון דורשת הכנה מסוימת, כפי שסקרנו בסעיף 'חציית הגבול'.

נמל התעופה הבינלאומי פאפוס

נמל התעופה הבינלאומי של פאפוס, אם כי קטן יותר ופחות עמוס מלרנקה, מספק נקודת כניסה נוספת לקפריסין. ממוקם על החוף הדרום-מערבי של האי, הוא מציע טיסות מערים רבות באירופה ובמזרח התיכון. נמל התעופה כולל גישה ללא מכשולים, שירותים ייעודיים למשפחות וילדים, ומגוון אפשרויות לסעודה ולקניות. כדי לנסוע מכאן לצפון קפריסין, אפשר לשכור רכב או לקחת אוטובוס לגבול ולחצות ברגל. אנו נבחן מקרוב את התהליך הזה בסעיף 'קישורי מעבורת' הקרוב.

לסיכום, כל שדה תעופה בצפון קפריסין הוא ייחודי ומספק את הצרכים של הנוסעים בדרכו המיוחדת. בחר את זה שמתאים ביותר למסלול הטיול שלך וסולל את הדרך לטיול בלתי נשכח בפנינה ים תיכונית זו.

קישורי מעבורת

כאשר שוקלים נסיעה לצפון קפריסין, חיבורי מעבורת עומדים כאפשרות הרפתקנית ונופית. יציאה למסע ימי לא רק מספקת חוויה ייחודית לחובבים, אלא גם מעניקה הזדמנות להתפעל מהנוף הים תיכוני המהפנט. הבנת מסלולי ושירותי המעבורת חיוניים לתכנון טיול מהנה וללא טרחה לצפון קפריסין.

מסלולי מעבורת מטורקיה

באופן לא מפתיע, טורקיה, החולקת קשרים היסטוריים ופוליטיים עם צפון קפריסין, משמשת כנקודת המוצא הפופולרית ביותר לשיט במעבורת ליעד. שירותי מעבורת רבים פועלים בין נמלים שונים בטורקיה, כולל אלניה, טאסוקו, מרסין, ונמלי צפון קפריסין, בעיקר קירניה ופמגוסטה. נסיעה במעבורת מאלניה אורכת בדרך כלל כשלוש שעות, ואילו מטאסוקו, היא יכולה להימשך עד 7 שעות.

מסלולי מעבורת מיוון

בניגוד לאמונה הרווחת, ישנם גם שירותי מעבורת המקשרים את צפון קפריסין עם יוון היבשתית והאיים שלה. מבין אלה, המסלול הנפוץ ביותר הוא מהאי היווני רודוס לקירניה בצפון קפריסין, אם כי הוא זקוק לשינוי במרסין שבטורקיה. זכור לאשר ולהזמין שירותים אלה מראש כדי למנוע שיהוקים של הרגע האחרון, שכן מסלולים אלה עשויים לפעמים להיות נתונים לשינויים עונתיים ופוליטיים.

טיפים לטיול במעבורת לצפון קפריסין

כאשר שוקלים נסיעה במעבורת, נוחות ועלות יכולים להיות שני גורמים מכריעים קריטיים. בעוד שנסיעה במעבורת יכולה לגזול זמן רב יותר בהשוואה לטיסות, היא בהחלט יכולה להיות אפשרות חסכונית עבור נוסעים בתקציב. ראוי לציין כי מעבורות לילה בדרך כלל מציעים את האפשרות של הזמנת בקתה, אשר יכול להיות ברכה עבור נסיעות ארוכות יותר. באשר להקלה על תהליך ההזמנה, פלטפורמות מקוונות זמינות המציעות מידע מקיף על לוחות זמנים, מחירים ורכישת כרטיסים מקוונת.

שימו לב שבניגוד לשדות תעופה, לוחות הזמנים של המעבורות יכולים לפעמים להיות משובשים על ידי תנאי מזג האוויר. אז תמיד יש תוכנית B במקרה של שינויים בלתי צפויים. כמו כן, יש לזכור כי צפון קפריסין משתמשת בלירה הטורקית, למרות היותה קרובה למדינות המשתמשות באירו כמו יוון. לפיכך, יהיה זה חכם להחזיק קצת לירה טורקית בהישג יד עבור תחבורה מקומית, ארוחות, או הוצאות אחרות עם הגעתך לצפון קפריסין.

אחרון חביב, אם אתם שוקלים לתפוס מעבורת לאחר טיסה לשדה תעופה מקומי, זכרו כי שדות התעופה של לרנקה ופאפוס בקפריסין ושדה התעופה הבינלאומי ארקן שהוזכרו קודם לכן בפוסט זה, עשויים לספק לכם אפשרויות נוספות וגישה קלה יותר לנמלי הים השונים, ובהמשך לשפר את חווית הנסיעה שלכם לצפון קפריסין.

השוואה בין אפשרויות תחבורה לצפון קפריסין

הטבלה הבאה מספקת השוואת מחירים בין אפשרויות התחבורה העיקריות הזמינות למטיילים בדרכם לצפון קפריסין. כל אפשרות מוערכת במונחים של עלות, משך זמן ונוחות.

אפשרות הובלה עלות ממוצעת (ש"ח) נוחות משך  
טיסות (טיסה ישירה) 1300-1700 3-4 שעות גבוה
טיסות (טיסת מעבר) 1000-1300 5-7 שעות בינוני
נסיעה בכביש (רכב משלו) תלוי במיקום המקור תלוי במיקום המקור גבוה
נסיעות במעבורת 500-800 6-8 שעות בינוני

"`

שאלות נפוצות לגבי נסיעה לצפון קפריסין

עבור מטיילים רבים, צפון קפריסין נותרה פנינה שלא התגלתה. האי מציע מגוון נופים מדהימים, היסטוריה ותרבות עשירה, חופים יפהפיים ועוד. אם אתם מתכננים טיול ליעד ייחודי זה, ייתכן שיהיו לכם כמה שאלות. הנה כמה שאלות נפוצות אודות נסיעה ל- צפון קפריסין.?

  • האם אני צריך ויזה כדי לנסוע לצפון קפריסין?
    מטיילים מרוב המדינות יכולים להיכנס לצפון קפריסין ללא ויזה לשהייה של עד 90 יום. עם זאת, התקנות עשויות להשתנות בהתאם ללאום שלך, ולכן תמיד מומלץ לבדוק עם השגרירות או הקונסוליה הקרובה ביותר.
  • מהם שדות התעופה המרכזיים בצפון קפריסין?
    שדה התעופה המרכזי של צפון קפריסין הוא Ercan International Airport. עם זאת, בשל מעמדה הפוליטי של צפון קפריסין, טיסות אל השטח וממנו צריכות לבצע חניית ביניים בטורקיה. לכן, מטיילים רבים מעדיפים לטוס לנמלי התעופה הבינלאומיים של לרנקה או פאפוס ברפובליקה של קפריסין, שיש להם טיסות ישירות מיעדים בינלאומיים רבים.
  • האם אוכל לחצות את הגבול מהרפובליקה של קפריסין לצפון קפריסין?
    כן, הגבול בין הרפובליקה של קפריסין לצפון קפריסין, המכונה הקו הירוק, ניתן לחצות בנקודות שונות. יהיה עליך להציג את הדרכון שלך וייתכן שתצטרך גם ויזה בהתאם ללאום שלך.
  • מהן אפשרויות התחבורה שלי בתוך צפון קפריסין?
    בצפון קפריסין יש רשת טובה של אוטובוסים ציבוריים, ומוניות זמינות באופן נרחב. שירותי השכרת רכב זמינים גם כן, אם כי יש לזכור כי נהיגה היא בצד שמאל של הכביש.
  • האם יש קישורי מעבורת לצפון קפריסין?
    כן, ישנם מספר שירותי מעבורת המחברים את צפון קפריסין עם טורקיה היבשתית. אלה יוצאים בדרך כלל מהנמלים הטורקיים של אלניה, טאסוקו ומרסין.
  • מהו המטבע בצפון קפריסין?
    המטבע בצפון קפריסין הוא הלירה הטורקית. בעוד כרטיסי אשראי וחיוב גדולים מתקבלים ברוב המקומות, זה תמיד מומלץ לשאת קצת מזומנים עבור רכישות קטנות, במיוחד באזורים כפריים ושווקים מקומיים.

"`

יתרונות הנסיעה לצפון קפריסין

נסיעה לצפון קפריסין מציעה מספר יתרונות ייחודיים:

  • אפשרויות כניסה מרובות: צפון קפריסין מציעה מספר דרכים לנסוע, בין אם באוויר, בכביש או בים. מגוון זה הופך אותו לנגיש למבקרים בעלי העדפות ויכולות שונות.
  • דרישות כניסה גמישות: דרישות הכניסה הן בדרך כלל פשוטות וניתנות לניהול, ומאפשרות ליותר מטיילים את ההזדמנות לחקור יעד זה.
  • אפשרויות תחבורה מגוונות: ברגע שתגיעו לצפון קפריסין, תוכלו למצוא מגוון אפשרויות תחבורה זמינות כגון מוניות, אוטובוסים, והשכרת רכב, מה שמאפשר לכם לחקור את האי בקצב שלכם.
  • שדות תעופה נגישים: בצפון קפריסין יש מספר שדות תעופה המשרתים טיסות ממקומות שונים בעולם, מה שמקל על מטיילים ממדינות שונות לבקר.
  • מסלולי מעבורת: מלבד טיסות, תוכלו להגיע לצפון קפריסין גם באמצעות נתיבי מעבורת ממדינות שכנות כמו טורקיה ויוון, מה שהופך אותה ליעד מצוין לטיולים אירופיים רב מדינתיים.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן